2011. 03. 31.

Egy gyönyörű faluba ...

... Püspökszentlászlóra egy szép kicsi sváb faluba vitt a munkám.  Ez a település kb. 2 és fél kilométerre van Hosszúhetény fölött, műút nem vezet oda. Van ugyan egy makadám út, de ahhoz leginkább terepjáró alkalmas, vagy a lábunk, ami mindég kéznél van. Önmagában ez a kis falu nem is lenne annyira érdekes, ám a végében van egy kis kúria, egy szép kis arborétum szerű parkkal.
Az arborétum területén több bővizű forrás is található, kis erecskék sietnek a völgy aljába, ám van amelyik dísztavat táplál. Olyan, mint egy valóságos mesekert. Az épületek felújításra szorulnak, már el is kezdődött a munka és a parkot is épp most újítják, ezért nem látogatható sajnos.
A kúriához épített kis kápolna sem látogatható. Viszont találtam egy emléktáblát az épület falán:
Át is szaladt a fejemen. Nem lehetne, hogy én is szenvedjek itt mint a Mindszenty? Én hosszabb időt is bevállalnék. :D

6 megjegyzés:

Vivien írta...

fantasztikus képek! Két kedvencem a 2. és a 4. De leges legjobban a 4. tetszik - gyönyörűséges! Ha visszamentünk MO-ra, tuti ellátogatok ide (addigra remélhetőleg látogatható is lesz).

Gehring János írta...

Hát ez a hely semmit sem változott amióta a 80-as évek végén ott jártam. Pont ugyan olyan minden. Felelevenedtek az emlékek. Amikor voltam, még filmre és nehéz műszaki kamerával mentem, így a gyalogszer szóba se jöhetett. Bevitt a Trabi. :)

orizatriz írta...

szép képek, nekem a virágos tetszik leginkább :) finom kis lelkületed van :)
üdv,
a

floriancsaba írta...

a felújtást jól tükrözi a két munkagép amelyeket igen jó állásban kaptál. Jó hogy igy van. Mármint hogy fotóztál éppen felujitás közben, hiszen rég nem volt itt mozditva semmi ahogy Gehring János is irta. (a szivem csücskén viselem én is az egyetlen és igaz Trabantomat)

shadow írta...

Szeretem a helyet, és nagyon szépek a képek. A kis temetőt is láttad?

Mácsai Ferenc írta...

Sajnos nem, de ami késik ... :)