2011. 09. 23.

"Lábra mentem" :)

Néhány keresetlen gondolat Dozvald János pécsi fotókiállításmegnyitójáról.
Egészen kis létszámmal, mondhatnám családiasnak indult ez a kiállításmegnyitó, amit Mánfai György szervezett. A  pécsi fotósok között egykor etalonként emlegetett alkotó kiállításmegnyitójára ezen a napon nem igazán volt kíváncsi a fotográfus társaság, a közönség.
Pedig  szerintem érdemes figyelni erre az emberre. Talált Ő a fotográfiában egy olyan utat, amellyel képeit, képeinek üzenetét a mindennapok átlagos szépelgései fölé képes emelni.
Dozi elsősorban gondolkoztat a képeivel, nem játszik izgalmas fényekkel, nem akar mesterien világítani, esetleg elvarázsló hangulatot mutatni, úgy tűnik nekem, nem akar a "klasszikus" fotográfiának megfelelni. Egyszerűen csak gondolatok vannak a képeibe kódolva. Javasolnám bárkinek aki teheti nézze meg ezt a kiállítást, ne sajnáljon rá esetleg egy kicsivel több időt az átlagosnál. Nekem élmény volt látni.
A megnyitó végére azért csak ide talált néhány régi barát. :)
(Balról: Tám László, Dozvald János, Hajnoczy Örs)


3 megjegyzés:

blogdogvagyok írta...

A lábamra menés igazán felvidított Köszönöm :-))

Hajdrák Tímea írta...

Személy szerint sajnálom, hogy nem tudtam elmenni a kiállításmegnyitóra. Dozi miatt is, és miattad is Feri. Budapesten is minden messze van nekem, amikor sok a munka. Sajnálom.

Mácsai Ferenc írta...

Én is sajnálom, hogy nem tudtál lejönni, jól kidumálhattunk volna Dozi képeit.:D